Jump to content

Would Britney have been as famous if she had a different name?


Recommended Posts

On 9/15/2021 at 9:36 AM, The One and Only said:

Y'all we only see her name as something magical because we KNOW this name, who she is and we heard it MILLION times. That's why it's so ''perfect''

This! I was actually thinking this to myself the other day, often times certain names sound so iconic to us... because there is a mega star and their 'energy' or aura and years of us hearing that name in positive light and hence why the names feel so iconic, although I do agree Britney Spears is a really good name, tbh it's mostly the Spears... Jamie contributing with something useful for once:gunney:

 

I do think she would have still been famous (to answer your question @Kletus) and those names you mentioned would sound much ‘better’ if they had all of Britney's aura attached to them. I also do agree a great name can help make someone more iconic but it's not black or white as in certain names can't become iconic, we see artists with all kinds of names having success. I do wonder what combination for a perfect stage name is... seems like a slightly popular first name paired with a strong second name really does the trick.

 

On 9/14/2021 at 10:43 PM, Lil-Jay said:

I always found her name fascinating as well! 

There is something magical about it, it sounds so good, idk how to explain, in my language we say it's "zvučno", that would mean "soundy" or something, idk how to translate it to English😂

I would say the same with Marilyn Monroe, they are perfect you know? They stand out, make sense, and are cute in a way 

 

For example, Christina Aguilera is a cool name but never sounded so simple yet so effective like Britney's🤷🏼‍♂️

I love Marilyn and yeah she does have a great (stage) name, Norma Jean isn't bad but Marilyn Monroe is really in your face. And same with Spears... I feel like Monroe is what really gives it that punch. Again, let's remember it wouldn't sound so iconic if the most iconic actress of all times wasn't named Marilyn Monroe lol.

  • Love 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

We noticed you're using an ad blocker  :badthoughts_gun_kris_genner_thinking_debating:

Thanks for visiting Exhale! Your support is greatly appreciated 💜  

Exhale survives through advertising revenue. Please, disable your ad block extension to help us and continue browsing Exhale. 🙏

I've disabled ad block